Άκουσέ με, κοίτα

Ελληνοεκδοτική | 2022 | Εικονογράφηση: Ντανιέλα Σταματιάδη

Περιγραφή

«Άκουσέ με, κοίτα».
Σ’ ακούω. Κι ας μη μιλώ.
«Κοίτα τι βρήκα στην παραλία. Μια πέτρα σε σχήμα καρδιάς.
Κι ένα ξύλο-ξωτικό. Κι ένα στριφτό κοχύλι. Δεν είναι όμορφα;»
Ζωγραφίζεις πάνω μου έναν κόκκινο ήλιο να χαμογελά.
Κρατά στην αγκαλιά του μια πράσινη θάλασσα.
Ένας γλάρος που σου μοιάζει χορεύει μ’ ένα κύμα.

Χαρά και πόνος, τρυφερότητα και θλίψη, ικανοποίηση και απογοήτευση, ανασφάλεια και σιγουριά, όλα παίρνουν μορφή και χρώμα με τα πινέλα της Αλκμήνης. Μια ιστορία για την εκφραστική δύναμη της ζωγραφικής. Για τη μοναξιά και τη φιλία. Για την αίσθηση που μπορεί να έχει ένα παιδί για τον εαυτό του.

Βραχεία Λίστα Λογοτεχνικά Βραβεία του Ελληνικού Τμήματος της IBBY – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου 2022

Χρυσή Λίστα Elniplex

Πρόκειται για ένα ξεχωριστό βιβλίο συναισθηματικής νοημοσύνης, που «θεραπεύει» καλλιεργώντας τις αισθήσεις και παράλληλα απελευθερώνει τις κρυμμένες δυνάμεις της μικρής ηρωίδας και συνάμα των παιδιών αναγνωστών.
Γιάννης Παπαδάτος

Λίγες λέξεις, μεγάλος πλούτος, σπάνια εκφραστικότητα. Έχουμε ένα πολύ δυνατό βιβλίο… Η τεχνική γραφής που υιοθετεί η Γιώτα Αλεξάνδρου προσφέρει μια νέα πνοή στο εικονογραφημένο βιβλίο και επαναλαμβάνει την πεποίθηση ότι τα βιβλία αυτά δεν είναι απαραίτητα για μικρά παιδιά αλλά και μεγαλύτερα.
Απόστολος Πάππος

Αγορά

Ημ. Έκδοσης: 11/22
Σελίδες: 36
Ηλικία: 7+
ISBN: 978-960-563-464-3
Σχήμα: 22 x 22 cm
Βιβλιοδεσία: Σκληρόδετο
Εικονογράφος: Ντανιέλα Σταματιάδη

Έλενα Αρτζανίδουfacebook, 19/1/2023
Ελευθερία ΚαλούδηΒιβλιοδρόμιο, 28/1/2023
Απόστολος Πάπποςelniplex.com, 11/2/2023
Γιάννης Σ. Παπαδάτος, diastixo.gr, 15/2/2023
Βανέσα ΝερούτσουHappy Learning Seeds, 9/1/2023
Αγγελίνα Παπαθανασίου, thematofylakes.gr

Λέξεις κλειδιά: επικοινωνία, ενεργητική ακρόαση, αυτοαντίληψη, αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, οικογενειακές σχέσεις, σχέσεις με συνομηλίκους, σχολική ζωή, σχολικός εκφοβισμός, φιλία, δημιουργική αυτοέκφραση μέσω ζωγραφικής.

 

Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεων Ενεργού Πολίτη:

Θέμα: Προαγωγή ποιότητας ζωής του γενικού πληθυσμού (εκπαίδευση, δικαιώματα).

Εργαστήρια Δεξιοτήτων:

Θεματική Ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Τομέας: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

 

Προτάσεις για αξιοποίηση της ιστορίας στην τάξη

-Άκουσέ με, κοίτα είναι ο τίτλος της ιστορίας. Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις που μας έρχονται στο μυαλό, ακούγοντας μόνο τον τίτλο; Γράφουμε ένα μικρό κείμενο με την τεχνική της αυτόματης γραφής ξεκινώντας με αυτή τη φράση.

-Ο μυστηριώδης αφηγητής αποκαλύπτεται στο τέλος της ιστορίας. Μέχρι να ανακαλύψουμε την ταυτότητά του, σε ποιον νομίζαμε ότι μιλάει η Αλκμήνη, η ηρωίδα της ιστορίας; Αν της απαντούσε ο αφηγητής που φανταστήκαμε, τι θα της έλεγε; Γράφουμε τον υποθετικό διάλογο μεταξύ τους σε κάθε σκηνή μέσα σε συννεφάκια και φτιάχνουμε ένα κόμικς.

-Γράφουμε την ιστορία με την Αλκμήνη αφηγήτρια.

-Γιατί έχει δώσει στον αφηγητή το όνομα «Άκουσέ με»;

-Μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα που νιώθει στις δύσκολες για εκείνη στιγμές της ιστορίας; Πώς θα νιώθαμε και τι θα κάναμε, αν ήμασταν στη θέση της; Τι θα της λέγαμε, αν ήμασταν φίλη ή φίλος της;

Υπάρχουν στιγμές στη σχολική μας ζωή που μπορεί να είναι δύσκολες για εμάς ή για κάποιον συμμαθητή ή συμμαθήτριά μας (διαπροσωπικές σχέσεις, μαθήματα); Πώς νιώθουμε; Πώς αντιδράμε;

-Με την τεχνική της παγωμένης εικόνας δημιουργούμε τη στιγμή που κάποιες συμμαθήτριες της Αλκμήνης στο σχολείο την δείχνουν και γελάνε. Τι μπορεί να συμβαίνει; Πώς θα μπορούσε να αντιδράσει η Αλκμήνη; Δοκιμάζουμε τις εναλλακτικές προτάσεις. Με ποια αντίδραση θα ένιωθε καλύτερα;

-Η Αλκμήνη εκφράζει ό,τι νιώθει την κάθε στιγμή μέσα από τη ζωγραφική. Εμείς με ποιους τρόπους εκφράζουμε τα συναισθήματά μας;

-Ακούμε πραγματικά ο ένας τον άλλον, όταν συζητάμε; Νιώθουμε να μας ακούνε πραγματικά; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλού ακροατή; Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτή την ικανότητα;